Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Golfiportaal
    • Avaleht
    • Uudised

      Kuidas rajada ja hooldada koduaia golfimuru? Parimad tööriistad täiusliku murukatte jaoks

      28.02.2025

      TULEMUSED I Selgusid Niitvälja Golf Scramble by Saku võistluse parimad

      30.08.2024

      Keegan Bradley võitis BMW Championshipi

      29.08.2024

      Selgusid EGCC Ladies Night Out`i kolmanda etapi võitjad

      28.08.2024

      Estonian Golf & Country Club`is lõi elu esimese Hole-in-One`i 11-aastane Henri Teofil Õng

      27.08.2024
    • Ajakiri Golf
      • Arhiiv
    • Reklaam
    • Sõnastik
    • Kontakt
    Golfiportaal

    Tiger Woods muutis golfi tõeliseks äriks

    Uudised 2.10.20116 min lugemine
    Facebook

    Tiger Woods1990-ndate keskel ootas spordimaailm põnevusega, milline saab olema Nike’i järgmine samm pärast koostööd Michael Jordaniga. Kui ettevõte 1996. aastal teatas miljonite dollarite suuruse lepingu sõlmimisest Tiger Woodsiga, langes Nike’i aktsia turul automaatselt 5% võrra.

    Nõnda meenutab üks ajakirja The Time lugu seda, kuidas Nike jõuliselt jala golfimaailma ukse vahele pistis ja selle pauguga lahti lõi. Tagantjärele on erinevad allikad pakkunud, et Woodsi leping Nike’iga oli juba toona väärt 40 miljonit USA dollarit ja seda peeti ettevõtte jaoks äärmiselt riskantseks – sõlmida mitmeaastane ja miljonitesse ulatuv leping kellegi praktiliselt tundmatu mehega metsast…

    Nike’i õnneks selgus peagi, et mehe metsast kaasamine oli tegelikult hea otsus. Ettevõte pidas Woodsi isegi nii heaks investeeringuks, et kui paar aastat tagasi lahvatas Tiger Woodsi ümber kogu maailma vapustanud suhteskandaal, oli Nike ainus sponsor, kes ei visanud Woodsi märja kassina ukse taha, vaid jätkas koostööd. Tõsi, eelmise aasta algul tutvustati uusi golfikeppe väidetavalt siiski ilma Woodsita ja teda ei mainitud ka reklaammaterjalides.

    Tiger Woods_2Eelmise aasta lõpus Carnegie Melloni ülikoolis tehtud uuringu väitel kahanes Nike’i golfipallide käibenumber Woodsi skandaali tõttu umbes 1,3 miljoni USA dollari võrra, kaotati üle 100 000 kliendi ning kogu golfitööstus kaotas vähemalt 6 miljoni USD jagu kasumit. Samas väidab uuring, et Woodsile truuks jäämine tuli Nike’ile kasuks – kümme aastat Tiger Woodsi toetamist on suurendanud Nike’i kasumit ainuüksi golfipallide sektoris vähemalt 60 miljoni USD võrra, lisaks on juurde võidetud 4,5 miljonit uut klienti, kes vahetasid oma eelmised golfipallid Nike’i vastu välja just seetõttu, et Woods kasutas Nike’i tooteid. Pealegi oleks Nike’i Woodsist loo- budes kahandanud kasumit vähemalt 1,6 miljoni USA dollari võrra.

    „Tiger Woods muutis golfi kui ettevõtluse tõeliseks äriks,” on veendunud Robert Weir, kes müüb Eestis Nike’i golfivarustust oma poes Weir Golf Studio, „muidugi tema atraktiivsus pärast skandaali vähenes, aga ma ei usu, et see ettevõttele eriti kahju tõi. 90%-le Nike’i toodete kasutajatest ei lähe see skandaal ilmselt üldse korda.”

    Kallid ja vastupidavad

    Tiger Woods_3Weiril õnnestus Woodsiga kohtuda 2005. aastal ning ta meenutab, kuidas kohtumise hetkel olid neil Woodsiga käe peal samad kellad Nike’i kollektsioonist ja sama kella kannab Weir tänaseni. Woods inspireeris šotlast sedavõrd, et tänaseks on tal Tallinnas oma kauplus, mis pakub müügiks ainult Nike’i golfisarja tooteid. Ise kasutab Robert golfiväljakul samuti vaid Nike’i varustust – seda nii rõivastuses, jalanõudes kui ka muus – ning väidab, et on testinud kõiki oma kaupluses müügil olevaid kaubaartikleid. Tõsi, naiste seelikuid küll ehk mitte.

    Tiger Woods_4„Nike’i tooted on küll kallimad kui mõne teise brändi omad, aga nad peavad tõesti hästi vastu,” kiidab Robert oma kaupa, viidates ühtedele Nike’i golfipükstele, mis said ostetud juba viis aastat tagasi, kuid näevad endiselt välja peaaegu nagu uued. Pood tegutseb teist golfihooaega ja tänaseni on tulnud tagasi saata vaid üks katkise lukuga riideese.

    Roberti hinnangul on Eestis umbes kümmekond sellist golfarit, kes kasutavad vaid Nike’i varustust, ta hindab, et poel on umbes 100 püsiklienti. Weir tõdeb, et Nike’i edu golfivarustuse müüjana on ilmselt seotud sellega, et ettevõte tervikuna on väga laia profiiliga, rääkimata sellest, kui suured on firma rahalised võimalused uute toodete loomiseks ja testimiseks.

    „Nike’il on võimalus ühendada erinevaid spordialasid – kasvõi kohendada mõni tennises töötav lahendus golfimängijate vajadustele vastavaks,” sõnab ta, „selline ristkasutus on väga tulutoov, tagades brändi tugevuse ja tänu sellele ollakse teistest pidevalt üks samm ees.”

    Lai valik

    Tiger Woods_5Nike hoolitseb oma golfivarustust tootes tõesti kõigi eest – esindatud on tooted nii meestele, naistele kui ka lastele. Pole palju selliseid golfivarustuse tootjaid, kelle kataloogis on olemas eraldi tooted väikestele golfihuvilistele, kuid Nike’i toodete nimekirjas on lastele olemas nii riided kui ka golfikepid ja jalavarjud.

    Lisaks pole Tiger Woods ainus reklaamnägu, keda Nike oma toodete tutvustamiseks kasutab. Nike Golfi kodulehel on väljas kõigi nende tooteid kasutavate professionaalide profiilid koos infoga sportlase ja tema võitude kohta, lisaks detailine ja fotodega vürtsitatud teave, mida nad Nike’i varustusest kasutavad. Rääkimata sellest, et igaüks, kes vähegi Nike Golfi tegevuste vastu huvi tunneb, saab neid jälgida erinevates sotsiaalmeediakanalites või vaadata uusi videosid nende YouTube’i kanalil.

    Tiger 7Facebooki kõrval on Nike Golfil veel ka oma online-kogukond – The Grind, millega liitunud golfifännid saavad üles panna oma golfivarustuse nimekirja ja võrrelda seda nii teiste harrastajatega kui ka Nike’i profigolfarite omaga. The Grind pakub videosid, kus asjatundjad jagavad nõu, kuidas saada paremaks golfariks, kaasa arvatud videolõike kuulsate golfarite treeningutest. Liitunud saavad veebi üles laadida video oma golfilöögist ja seda paralleelselt siis mõne kuulsa golfistaari löögiga võrrelda.

    • Nike’i perekonda kuuluvad golfarid
    • Ajalugu
    • Nike Golf sotsiaalvõrgustikes

    Stephen Ames, Joseph Bramlett, Paul Casey, Stewart Cink, Lucas Glover, Anthony Kim, Kevin Kisner, Justin Leonard, Jamie Lovemark, Carl Pettersson, Jhonattan Vegas, Tiger Woods, Amanda Blumenherst, Suzann Pettersen, Michelle Wie, Simon Dyson, Oliver Fisher, Pablo Martin, Francesco Molinari, James Morrison, Charl Schwartzel, Marc Warren, John Cook, Curtis Strange, Bob Tway, Lanny Wadkins, Scott Brown, Chris Nallen, Toyokazu Fujishima, Keiichiro Fukabori, Tetsuya Haraguchi, Kumiko Kaneda.

    Kõigi nende elulookirjeldused, võitude ja golfivarustuse nimekirjad on Nike Golfi kodulehel olemas.

    1984 – turule tulevad esimesed Nike’i golfijalanõud. Ettevõttes sünnib äriplaani, millest hiljem saab Nike Golf.
    1985 – sõlmitakse esimesed sponsorlepingud sportlastega.
    1986 – esimene Nike Golfi rõivakollektsioon, mis koosneb kolmest särgist, kahest paarist pükstest ja ühest paarist lühikestest pükstest.
    1989 – Nike toob turule oma esimese golfikinda.
    1990 – esimene Nike Golfi telereklaam.
    1994 – alustatakse erinevate golfiaksessuaaride tootmist.
    1996 – Nike sõlmib sponsorlepingu noore golfimängija Tiger Woodsiga. Lansseeritakse reklaamikampaaniad „Golf on kutse” (Golf is an Invitation), „Tere, maailm!” (Hello World) ja „Mina olen Tiger Woods” (I’m Tiger Woods). Turule tuuakse esimene seeria Tiger Woodsi golfijalanõusid.
    1997 – Woods võidab noorima mängijana Augustas Masters Tournamendi, kandes Nike’i särki. Nike disainib esimese Tiger Woodsi logo, mis saab tuntuks kui „yin ja yang”.
    1998 – Nike Golf saab uue logo. Turule tulevad esimesed Nike’i golfipallid.
    1999 – sõlmitakse sponsorleping Trevor Immelmaniga.
    2000 – Nike Golf teeb läbi totaalse muutumise, ümber tehakse kogu brändi korporatiivne disain, luuakse uus identiteet. Sõlmitakse sponsorleping Graig Stadleriga. Mais teatab Woods, et kasutab edaspidi vaid Nike’i golfipalle.
    2002 – turule tulevad esimesed Nike’i golfikepid. Woodsiga tehakse koostööd, töötamaks välja lastele mõeldud golfikeppide sarja. Sõlmitakse sponsorlepinguid erinevate tippgolfaritega.
    2003 – Nike’st saab turul suuruselt teine golfijalavarjude tootja ja müüja.
    2006 – Nike’st saab maailma olulisim golfivarustuse müüja.
    2008 – Nike’i sponsoreeritavad golfarid napsavad endale kolm parimat kohta Masters’il – Trevor Immelmann võidab, Woods on teine ja Stewart Clink saab kolmanda koha.
    2009 – Nike Golfi sponsoreeritavad golfarid võidavad kamba peale kokku 22 erinevat olulist golfivõistlust üle maailma.
    2010 – luuakse The Grind ehk online-kogukond, kus golfimängijad saavad jagada kogemusi oma svingi, varustuse, treeningu jne kohta.

    Allikas: Nike Golf

    Nike Golf on aktiivne tviitija, postitades iga päev mitmeid hõikeid. Twitteris jälgib Nike Golfi umbes 400 000 inimest. Nike Golfi Facebooki lehel on üle 600 000 jälgija, kellele pakutakse iga päev mingit sorti lugemist, videosid, reklaami või võimalust osaleda küsitlustes.

    Allikas: Twitter, Facebook

    Tekst: Liis Kängsepp
    Fotod: www.golfintermedia.cz

    Golfiportaal

    Golfiportaal on kõigile, kes peavad lugu kvaliteetsest vabast ajast, hindavad tervist ja sportlikku eluviisi, tahavad nautida kaunist loodust ning huvituvad golfist.

    Otsing
    Viimased uudised
    28.02.2025

    Kuidas rajada ja hooldada koduaia golfimuru? Parimad tööriistad täiusliku murukatte jaoks

    30.08.2024

    TULEMUSED I Selgusid Niitvälja Golf Scramble by Saku võistluse parimad

    29.08.2024

    Keegan Bradley võitis BMW Championshipi

    28.08.2024

    Selgusid EGCC Ladies Night Out`i kolmanda etapi võitjad

    27.08.2024

    Estonian Golf & Country Club`is lõi elu esimese Hole-in-One`i 11-aastane Henri Teofil Õng

    26.08.2024

    Richard Teder saavutas Lätis toimunud Latvian Amateur Openil esikoha

    White Beach Golf
    23.08.2024

    Soetades Rae Golfi või White Beach Golfi mänguõiguse augustikuus, saab valida endale kingituse

    Golfi logo

    Ajakiri Golf on kõigile, kes peavad lugu kvaliteetsest vabast ajast, hindavad tervist ja sportlikku eluviisi, tahavad nautida kaunist loodust ning huvituvad golfist.

    Golf Time OÜ
    Reg. number: 11408891
    KM number: EE101550200
    + 372 5551 7551
    info@ajakirigolf.ee

    Liitu uudiskirjaga

    Ajakiri Golf uudiskirjaga liitudes saad uudised omale mugavalt e-mailile.

    Täname, et liitusite meie uudiskirjaga.

    Jälgi meid!

    © Ajakiri Golf 2022
    • Kasutus- ja müügitingimused
    • Andmekaitsetingimused
    • Küpsiste kasutamise tingimused

    Kirjuta ülesse ja vajuta Enter otsimiseks. Vajuta Esc tühistamiseks.

    Nõusolek küpsiste kasutamiseks

    Teile parima kasutuskogemuse pakkumiseks kasutatakse leheküljel küpsiseid. Küpsised tagavad lehekülje toimimise, aitavad lehekülge paremaks muuta ning pakkuda teile asjakohast sisu ja reklaami. Küpsiseid kasutatakse ainult siis, kui annate selleks nõusoleku vajutades „Nõustun“. Seadete kaudu saate hallata ka üksikuid küpsise-eelistusi.

    Küpsiste kasutamise tingimused

    Eelistused Nõustun kõigi küpsistega

    Halda sätteid

    Küpsiste kasutamise tingimused

    Mistahes veebilehte külastades võib see salvestada teie brauserisse või hankida teie brauserist teavet, mis on tavaliselt küpsiste kujul. Selline teave võib puudutada teid, teie eelistusi või teie seadet ja seda kasutatakse peamiselt selleks, et panna veebileht tööle teie poolt eeldatud moel. Tavaliselt selline teave teie isikut otseselt ei tuvasta, kuid võib anda teile personaalsema veebikogemuse. Kuna me hindame teie privaatsust kõrgelt, on teil võimalik mõningaid küpsisetüüpe mitte lubada. Klõpsake erinevatel kategooriapealkirjadel, et lugeda lisaks ja muuta vaikeseadeid. Teadke aga, et osade küpsisetüüpide blokeerimine võib mõjutada teie kogemust veebilehel ja teenuseid, mida meil on võimalik teile pakkuda.
    Vajalik
    Alati lubatud
    Võimaldab kasutada veebilehe funktsioone ja mäletada vormidesse sisestatud teavet ka siis, kui kasutaja liigub sessiooni ajal muudel ajakiri Golf kodulehe alalehtedel. Ilma rangelt vajalike küpsisteta pole kindla veebilehe teenused võimalikud. Rangelt vajalikud küpsised ei kogu turunduslikul eesmärgil teavet ega jäta meelde, milliseid lehti internetis vaadatakse.
    KüpsisKestvusKirjeldus
    cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
    cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
    cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
    cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
    cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
    cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
    CookieLawInfoConsent1 yearRecords the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
    viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
    Funktsionaalsus
    Funktsionaalsusküpsised mäletavad Sinu valikuid ning pakuvad täiustatud ja isiklikumaid funktsioone. Need küpsised mäletavad tehtud muudatusi, aga ei salvesta tegevusi kolmandatel veebilehtedel.
    Jõudlus
    Jõudlusküpsiseid kasutatakse spetsiifiliselt andmete kogumiseks – kuidas veebilehte kasutatakse, milliseid veebilehti enim külastatakse või millistel lehtedel veateateid kuvatakse. Need küpsised monitoorivad veebilehe jõudlust vaid siis, kui veebilehega suhtled ja neid kasutatakse veebilehe funktsionaalsuse parendamiseks.
    Statistika
    Statistikaga seotud küpsised aitavad veebilehtede omanikel mõista, kuidas külastajad saidiga suhtlevad, kogudes ja avaldades andmeid anonüümselt.
    KüpsisKestvusKirjeldus
    CONSENT2 yearsYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
    _ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
    _gat_UA-40943322-11 minuteA variation of the _gat cookie set by Google Analytics and Google Tag Manager to allow website owners to track visitor behaviour and measure site performance. The pattern element in the name contains the unique identity number of the account or website it relates to.
    _ga_3TPMSYMGQB2 yearsThis cookie is installed by Google Analytics.
    _gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
    Turustamine
    Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse külastajate jälgimiseks eri veebilehtedel. Selle eesmärk on näidata kliendile reklaame, mis on kasutajale asjakohased ja huvitavad ning seega avaldajatele ja kolmanda osapoole reklaamijatele väärtuslikumad.
    KüpsisKestvusKirjeldus
    VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
    YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
    yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
    yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
    Liigitamata
    Teised liigitamata küpsised on need, mida analüüsitakse ja mida pole veel kategooriasse liigitatud.
    KüpsisKestvusKirjeldus
    shopmagic_visitor_6014a2c505e4018175910f0271772c6c1 yearNo description
    SALVESTAN & NÕUSTUN
    Powered by CookieYes Logo