TÄISPIKK LUGU! Võta aega iseendale

Elus on kaks võimalust: kas viia ellu teiste ideid või enda omi, kas tunda teiste tundeid või saada aru enda tunnetest. Kui oled valinud iseseisvuse ja sõltumatuse, saad ellu viia ideid ja tunda enda tundeid. Ole nii Ise, kui oskad, ole nii üksi, kui suudad, lõdvestu ja alles siis tegutse. Kui oled palju tegutsemises-minemises ja miski nagu ei lähe, siis tule oma olemisse, oma tunnetesse, oma minale lähemale.

Masendunud ja negatiivsete tunnetega koormatud inimene ei jaksa teha enam asju, mis talle varem rõõmu valmistasid ja millega ta sai hästi hakkama. Halvad mõtted ei lase millegi üle heameelt tunda. Nii hakkab inimene vältima tegutsemist ja sellega suureneb masendus veelgi.

Tee nimekiri meeldivatest tegevustest, mida sooviksid teha, aga mille jaoks sa pole varem või viimasel ajal aega leidnud. Mõtle enda jaoks välja, kuidas oma tegevustesse vaheldust tuua. Igal inimesel võiks olla oma isiklik nimekiri, mida talle teha meeldiks.

Mõned näited tegevustest, millega omaette rahus tegeleda.

  • Jalutuskäigud metsas. Eelnevalt pane paika, kui kaua sul aega on, et ei peaks mingil hetkel kohutavalt kiirustama hakkama.
  • Istumine pargipingil. Hea on jälgida nii möödujaid kui ka lihtsalt loodust.
  • Pilvede vaatlemine.
  • Raadio kuulamine. Leia sobiv programm. Klassikaline muusika sobib alati.
  • Ajalehtede-ajakirjade lugemine, kui neis on sind tõepoolest huvitavaid artikleid.
  • Helistamine tuttavatele ja sugulastele isegi siis, kui sul pole mingeid suuri uudiseid edastada. Kuula, mis neil on öelda.
  • Külaskäik kauge sugulase juurde, kus pole ammu käinud. Nad oleks sellest üllatunud ja rõõmsad.
  • Lugeda luuletusi või novelle. Pane tähele, kui huvitavalt on luuleread loodud, jälgi rütmi ja taju sisu.
  • Filmi vaatamine kinos või kodus. Kui saad teha seda koos hea seltskonnaga, siis lisaks ka jagamisrõõm.
  • Kohvikus istumine ja inimeste vaatlemine. Kohvitassi või teetassi taga möödub aeg kiirelt ja põnevust lisab ilma hinnanguteta jälgimine, nagu jälgiks oma mõtteid.
  • Päikeseloojangu vaatamine või ka päikesetõusu vaatamine. Üllata ennast ja tõuse mõnikord enne päikest, et teda tervitada. Õhtul koos päikeseloojanguga saada tänutundes ära päeva kogemused.
  • Kassi või koera silitamine. Kui sul endal ei ole lemmikut, siis mine loomade varjupaika, sest seal oodatakse abiks inimesi, kes jalutaksid koertega või mängiksid kassidega. Pisut lisatööjõudu võetakse seal hea meelega vastu.
  • Kaardimängude mängimine. Seltskonnas võiks olla lapsed ka – ikka kogu pere koos ja jõukohased mängud kõigile.
  • Lillede eest hoolitsemine.
  • Värvipliiatsitega värvimine. On palju värviraamatuid ka täiskasvanutele. Neid saab kaasa võtta ka pikkadele lennureisidele.
  • Ja loomulikult golfimäng.

Pole vaja tegevusi edasi lükata tulevikku, kus sul on ehk rohkem aega. Leia nende jaoks aega praegu või lähiajal, õpi oma aega planeerima. Kui oled ise oma aja peremees, saad ka ise otsustada oma ajakasutuse üle. Kui käid kellast kellani tööl, siis enamasti on tööpäevad 8 tundi, aga seda, mida teed ülejäänud ajaga, otsustad ju ise. Sügis on endasse vaatamise aeg, miks mitte teha sel sügisel siis just tegevusi, mis oleks kingitus ainult sulle. Kas seda aega saaks efektiivsemaks ja sulle rõõmutoovamaks muuta?

Tekst: terapeut, golfimängija ja raamatu “Tunneme tundeid” autor Pille Teearu

*Artikkel ilmus ajakirja Golf 3/2020 numbris.

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga