TÄISPIKK LUGU! Kuus põhjust, miks võtta ette siserännakud

Tom Valsberg on rändmuusik ja kahe raamatu autor, kes on palju maailmas ringi reisinud ning inspireerituna oma rännakutest kirjutanud palju Indigolaste laule ja avaldanud luuletusi ja lugusid. Ajad on maailmas huvitavad, terviseteemad tõusnud tähtsaimaks teemaks kogu maailmas ja reisimine on piiratud, kuid hea uudis on see, et inimesed otsivad aina rohkem sisemist tasakaalu. Palusime maailmaränduril tuua välja peamised põhjused, miks ette võtta just siserännakuid.

Tom Valsberg
Foto Kadri Valsberg

Mõista enese tõelist olemust

Kogu oma elu otsime kohta elus ja mingitel etappidel, mida me nimetame tavaliselt kriisideks, jõuame küsimusteni, kes ma olen ja mis on minu eesmärk? Tihti peame ennast selleks, kellena teised meid näevad.

Kui kaks inimest kohtuvad, viibib ruumis tegelikult kuus erinevat inimest. Mõlemad inimesed sellisena, nagu nad ennast näevad. Mõlemad inimesed sellisena, nagu teine neid näeb. Ja mõlemad inimesed sellena, kes nad tegelikult on.

Tihti räägitakse, et me pole oma kehad. Me pole oma tunded. Me pole oma mõtted. Me pole oma meeled. Aga kes me siis oleme? Seda ei saa meile keegi öelda, küll aga saame seda kogeda, võttes erinevaid siserännakuid.

1. Saada nägemusi oma elu korrastamiseks

Mitmed inimesed on pärast erinevate siserännakutega tegelemist muutnud oma elu. Kuid ma ei tea kedagi, kes oleks muutnud oma elu sellistest kogemustest lähtuvalt ebatervislikumaks või ebaefektiivsemaks. Olen saanud ise selgeid nägemusi, millised minu enese käitumismustritest on mulle suurimateks takistusteks, ja ideid, kuidas konflikte lahendada. Erinevaid rännakuid enda sees võib kirjeldada kui ronimist kõrge puu otsa, kust näeme oma eesmärke ja oma elu. Pärast siserännakuid ronime jälle puu otsast alla ja vastavalt oma nägemustele saame hakata oma elu muutma.

2. Õppida tänulikkust ja alistumist elule

Erinevate sisereiside tulemusel tekib varem või hiljem tohutu tänutunne, kuna me hakkame nägema teiste inimeste ja ka looduse panuseid meie ellu. Komme võtta asju iseenesestmõistetavatena muutub energiast pakatavaks tänutundeks, mis on suur kingitus meie elule. Tänulikkus on võti! See on eluviis, mida elades küllastub meie elu järjest igas mõttes.

3. Aktsepteerida olukordi sellistena, nagu nad on

Inimestel on komme reaalsusega pidevalt vaielda ja pahandada: pettuda Jumalas, kaaslastes, looduses ja iseendas. Miks minu laulatuspäeval sajab? Miks küll Jumal mind selle õnnetusega karistas?

Vaieldes reaalsusega, kaotame alati. Erinevad siserännakud õpetavad leppima asjade ja olukordadega nii, nagu nad on. See on punkt, kust saame võimalusel ja vajadusel alustada ning olukorra muutmiseks midagi ette võtta.

4. Lasta lahti minevikutraumadest ja kompleksidest, mis takistavad meil täiel rinnal elamast

Selle asemel, et oma valule ja kannatusele otsa vaadata, hakkame ebameeldivat ignoreerima ja tõrjuma. Valusate mälestuste ja emotsioonide eksisteerimist eitades matame nad lihtsalt sügavale enda sisse ja mis siis juhtub? Nagu aurumasin, mis tekitab pidevalt survet juurde, plahvatab ühel ootamatul hetkel meie viha, küünilisus ja valu, millega võime nii endale kui ka teistele liiga teha.

Siserännakud aitavad turvalisel moel uurida, mis meie sees valu tekitab ning põhjused likvideerida või vähemalt neid aktsepteerida.

5. Ravida füüsilisi ja vaimseid haigusi

Siserännakute meetoditel on ravitud mitmeid kroonilisi haigusi, skisofreeniat ja isegi vähki. See on alternatiivne viis lähenemiseks haigusele tervikuna, mitte nende tagajärgede ravimine, nagu seda teeb tavameditsiin – otsitakse ja ravitakse haiguste psühholoogilisi, emotsionaalseid ja füüsilisi PÕHJUSI.

6. Vabaneda sõltuvustest

Jooga, meditatsioon, vabastav hingamine ja terapeutilised psühhedeelsed ained on aidanud miljoneid inimesi alkoholi, keemiliste droogide ja negatiivsete mõttemustrite küüsist vabaneda. Sõltuvusest vabanemiseks on esiteks vaja aktsepteerida, et tegu on ühe või teise sõltuvusega ning seejärel muuta tahte ja erinevate toetavate teguviiside abil käitumismustrit. Siserännakud on abiks nii selle protsessi mõistmisel kui ka elluviimisel.

Tekst: Monika Kuzmina ja Tom Valsberg, raamatu „Kuidas rännata ilma hirmuta“ autor

*Artikkel ilmus ajakirja Golf 3/2020 numbris.

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga