TÄISPIKK LUGU! Kuidas alustada kundalini joogaga?

Eelmise ajakirja tervisekülgedel tõime välja 10 põhjust, miks jooga praktiseerimist alustada. Seekord räägime Õnnelaboratooriumi joogaõpetaja Liina Elvikuga, kuidas kundalini joogaga alustada. Liina rõhutab, et joogat tehes pole vaja üle piiri minna, vaid tuleb kuulata keha ja austada tema märguandeid.

LIINA, MIDA ON VAJA TEADA ENNE KUNDALINI JOOGAGA ALUSTAMIST?

Kõige parem on kundalini joogaga alustada õpetaja juhendamisel, sest paljud väiksed nüansid võivad ise pusides tähelepanuta jääda. Samuti on enamikul harjutustel olemas lihtsamad alternatiivid, mida õpetaja alustamiseks välja pakkuda oskab.

Sealt saab juba edasi minna isikliku praktikaga. Väga tähtis on alati kuulata keha ja austada tema märguandeid. Ära mine kunagi üle piiri. Märka, millal su ego tahab ükskõik mis hinnaga mõnd asendit saavutada ja too end võistlemise juurest tagasi teadlikku kulgemisse.

Enne kundalini jooga praktiseerimist vaata üle oma tervislik seisund: raseduse, kõrge vererõhu, vigastuste ja muu puhul pea alati enne alustamist nõu arstiga. Kui sa oled naine, siis kuula eriti tähelepanelikult oma keha menstruatsiooni ajal ja raskemate harjutustega võta sel perioodil vabamalt.

Kõige parem on kundalini joogaga alustada õpetaja juhendamisel, sest paljud väiksed nüansid võivad ise pusides tähelepanuta jääda.

KUIDAS ON LOOD JOOGAHARJUTUSTE TEGEMISEGA KODUS JA MILLISE AJAVARUGA PEAKS ARVESTAMA?

Tegelikult ei ole oluline, kui palju on sul parajasti aega või kui kaunis on see koht, kus joogaga tegeleda. Täiesti vabalt saab endale uue värskuse või selguse anda ka kolme minutiga, kui see on kõik, mis sul sellel hetkel võimalik on. Oluline pole aeg, vaid pühendumus ja kohalolek, mis sa sellesse hetke tood. Aga kui sul on võimalik, siis kõige toredam on leida endale üks kindel nurgake või tuba, kus saad olla segamatult. Tee sellest oma sadhana, pesa: hoia see puhtana, leia sinna ilus joogamatt või lambanahk (lambanahka peetakse ideaalseks meditatsioonivaibaks, sest see ei lase Maa elektromagnetväljal sinu magnetvälja segada) ning kui soovid, kaunista nurk altariga. Altar võib olla pisike alus või lauake, mille peale saad asetada sinu jaoks olulised ja inspireerivad pildid, kujukesed või esemed.

Sa võid kaunistada oma praktikanurga värskete lillede, küünalde või muu ülendavaga, mis just sulle kõige rohkem rõõmu teeb. Varu ajamõõtmisvahend, pleed lõdvestuse jaoks ja peakate meditatsiooni ajaks. Iga aeg on praktikaks hea, aga kõige väärtuslikumaks peetakse koitu ja hämarikku. Eriti maagilised on tunnid enne koidikut, kui eetrielement on valdav ja me oleme kõige vastuvõtlikumad kõrgematele vibratsioonidele.

Iga aeg on praktikaks hea, aga kõige väärtuslikumaks peetakse koitu ja hämarikku.

MIDA PEAKS TEADMA SÖÖMISE JA JOOMISE KOHTA JOOGATUNDIDES KÄIES?

Ära söö midagi rasket 2-3 tundi enne praktiseerimist, sest see koondab praana seedesüsteemi. Küll võid sa aga näksida midagi kerget, nagu puuvili või pähkliamps. Joo praktiseerimise käigus ja ka muul ajal piisavalt vett, sest kõrgete sagedustega töötavad energeetilised praktikad, nagu kundalini jooga, vajavad vett, et tasakaalustada kehas ja ainevahetuses tekkivaid kohandusi.

KAS HARJUTUSTE TEGEMISE JÄRJEKORD ON OLULINE?

Iga aeg on praktikaks hea, aga kõige väärtuslikumaks peetakse koitu ja hämarikku. Sa võid lühendada harjutusteaega, aga tee seda alati proportsionaalselt ja kõigi harjutuste puhul. Kui lühendad üht harjutust ühe minuti võrra, siis lühenda ka kõiki teisi sama suhte võrra.

SILMAD PEAKS OLEMA KINNI?

Kui harjutuse juures ei ole teisiti öeldud, siis hoia silmad suletuna ja fookustatuna kulmudevahelisse punkti. Juurelukku võid rakendada sisetunde järgi iga harjutuse või meditatsiooni lõpus.

KUIDAS ON LOOD LÕDVESTUMISEGA?

Alati pärast joogat võta endale aega sügavaks lõdvestumiseks. 11 minutit on ideaalne, aga kui sul nii palju aega pole, siis piisab ka mõnest minutist teadlikust paigalolekust. See pitseerib ja integreerib joogaefekti sügavale sinu sisse. Kata end pleediga, sule silmad ja vaju sügavusse lõdvestusse, käies oma tähelepanuga ükshaaval läbi terve keha. Lõdvesta teadlikult igat piirkonda enda sees seni, kuni terve keha on muutunud raskeks ja on justkui vajunud läbi põranda. Sa võid lõdvestuda vaikuses või panna taustaks mängima rahustava mantramuusika. Too end lõdvestusest välja aeglaselt, muutes hingamise taas sügavamaks ja sirutades-venitades keha ärkvele.

Alati pärast joogat võta endale aega sügavaks lõdvestumiseks.

KAS PEAKS ALATI NII JOOGA KUI KA MEDITATSIOONI TEGEMA?

Sa võid joogat ja meditatsioone ka eraldi praktiseerida, tehes ainult joogat või ainult meditatsiooni. Sa ei pea tingimata koos tegema just seda joogat ja meditatsiooni, mis iga teema all välja toodud on, vaid võid valida ja kombineerida erinevaid teemasid

*Artikkel ilmus ajakirja Golf 1/2020 numbris.

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga