Sügisel Pariisis esmakordselt esitletud seitsmenda generatsiooni Volkswagen Passatit testis ajakiri Golf. Auto teenib golfarite silmis plusspunkte ülimahuka pagasiruumiga.
37 aastaga on Volkswagen müünud maailmas üle 15 miljoni Passati. Auto uus versioon on ekspertide sõnul lisaks mugavusele ka üliökonoomne. Nimelt – Volkswagen Passat BlueMotion püstitas uue maailmarekordi, läbides ühe paagitäie kütusega pikema vahemaa kui ükski teine standardne seeriasõiduauto maailmas.
Ajalehe Sunday Times autotiimi ettevõetud rekordikatsel starditi Suurbritannias Kenti krahvkonnas asuvast Maidstone’ist ning sõideti Lõuna- Prantsusmaale ja tagasi. Passat BlueMotioni kütus lõppes tagasiteel Calais’ lähedal pärast 2463,91 kilomeetri läbimist.
Rekordiüritusel kasutatud Passat BlueMotion on tavaline seeriaauto, mida viib edasi Volkswageni 1,6-liitrine ühisanumpritsega TDI-mootor võimsusega 105 hj. Auto kütusepaak tühjendati enne rekordisõitu ja seejärel valati sinna 77,25 liitrit tavalist diiselkütust, mis teeb keskmiseks kütusekuluks 3,13 l/100 km. See jääb tunduvalt alla Passat BlueMotioni ametlikule keskmisele kütusekulule 4,4 l/100 km.
Mahukas pagasiruum
Kuidas Volkswagen Passat golfimängijale sobib, katsetasime koos staažika golfari Priit Ingveriga. Meie kätte usaldas Saksa Auto 1,8-liitrise turboga bensiinimootoriga sedaankerega versiooni, millel on 6-käiguline manuaalkast.
Peaasi, et golfikotid pagasiruumi mahuvad.
Kõik muu on ebaoluline.
Kõige olulisemaks pidas Priit asjaolu, et pole palju sedaankerega autosid, mille pagasiruumi saab vähese vaevaga panna kaks bägi nii, et draivereid ei pea kotist välja võtma. Pakkimisega pisut vaeva nähes mahub Passati pagasiruumi koguni neli bägi. „Kõik muu on ebaoluline, peaasi, et golfikotid pagasiruumi mahuvad,” kiitis Priit. „Väga paljude autode pagasiruum on selleks liiga väike, et sinna panna täisvarustuses bägi. Ikka peab draiveri kotist välja võtma, sest selle vars on lihtsalt liiga pikk.”
1,8-liitrise mootoriga auto liigub nobedalt, sõit on sujuv ja mugav. Tallinna augulistel teedel isegi üllatavalt mugav. Kui auto kiirus märkamatult 95 km/h piiri ületab, annab auto sellest piiksuga märku. Ka annab auto pidevalt infot, millise käiguga kõige optimaalsem sõita oleks. Antud mudelil on käiguvahetamine veel inimese hooleks jäänud. „Kuus käiku, muudkui lappa, võiks automaat olla,” kommenteeris Priit.
Keyless Access on lahe. Tuled lihtsalt lähemale ja istud autosse. Tänu lisavarustusse kuuluvale võtmeta lukustus- ja käivitussüsteemile Keyless Access piisab sellest, kui võti on taskus. Mootori käivitamiseks on nupp, mida peab vajutama sidurit all hoides.
Passati miinusena tõi pikka kasvu Priit välja, et tahavaatepeegel segab vaatevälja, kui juhiiste kõige madalamasse asendisse lasta. „Kuigi pagasiruumi saab panna nelja mängija varustuse, on tagaistmel pisut kitsas,” leidis Priit, kelle taha mahub istuma pigem väiksemat kasvu inimene. Kui reisiseltskonda kuulub neli pikkakasvu golfarit, tuleks pealinnast Saaremaale golfi mängima sõiduks mugavam sõiduvahenid valida. Tagaistmele ei soovita ta pikemat kasvu inimestel istuda. „Ei mahu, pea on laes,” selgitas Ingver,. Esiistmetel oli ruumi piisavalt, eriti sai kiita kõrvalistuja koht. „Siin meeldib mulle väga istuda,” lisas ta.
Panipaigad viletsad
Ka juhiistme ergonoomika sai kriitikat. Nimelt ei leidnud proovisõitjad mugavaid käetugesid, kuhu küünarnukki toetada ning Volkswagen Passati panipaigad pole teps mitte käepärased. „Panipaigad on viletsad, tuled mängimast ning tahad taskust tiid ja pallid kuhugi visata, kuid pärast on ebamugav neid siit üles leida,” selgitas Priit. Eriti vilets on keskkonsoolis asuva laeka avamine ja sulgemine: laeka kõrgust saab astmeliselt tõsta, kuid taas allalükkamiseks peab selle kaane täiesti püsti asendisse tõstma ja juhiistmelt seda teha ei ole väga mugav. Topsihoidja juhi keskkonsoolis sai kiita hoidja nutika kokkupanemise eest, ent kui sinna asetada pudel, jääb see käigu vahetamisel ette. „Kahe inimesega, miks mitte,” võttis Priit proovisõidu kokku. „Kiirendab hästi, neli bägi mahub pagasiruumi kaikaid välja võtmata. Pagasiruumi poolest väga hea.”
Kuigi Saksa Auto veebis kirjutatakse, et uus Volkswagen Passat on tänu helisummutavatele aknaklaasidele erakordselt vaikne, on rehvimüra siiski kuulda, talverehvid ja viletsad teed teevad oma töö. Mootorimüra salongi ei kosta.
BlueMotioni tehnoloogiaga Passat veenab oluliselt väiksema kütusekulu ja madala heitmetasemega, pakkudes sealjuures sõidurõõmu. Tänu selle eest võlgneb ta nutikatele tehnoloogiatele nagu standardvarustusse kuuluv pidurdusenergia taaskasutamine ja start-stopp-süsteem, mis on kõigi TDI-mootorite standardvarustuses.
Priit Ingver on golfi mäginud ajast, mil Niitväljale rajati golfiväljak. Ta tunneb Eesti väljakuid ja mänguvõimalusi hästi ning käib hooajal golfi mängimas keskmiselt korra nädalas. Golfi mängib ka tema pere.
Tehnilised andmed: http://www.saksa-auto.ee/passat/andmed
Hind alates 20 000 eurost.
Kütus: bensiin
Käigukast: 6 käiku, manuaal
Võimsus: 118 kW/210hj
Suurim kiirus: 220 km/h
Kütusekulu: 6,9 l/100km
Autot testis golfimängija Priit Ingver
Tekst ja fotod: Mariliis Pinn
Golfiportaal on kõigile, kes peavad lugu kvaliteetsest vabast ajast, hindavad tervist ja sportlikku eluviisi, tahavad nautida kaunist loodust ning huvituvad golfist.