Paljude naisgolfarite jaoks on sotsiaalmeedias kohalolu toonud kaasa suure kriitika. Samas on see osa nende tööst, mida nad kustutada ei saa. See lugu näitab, kuidas tasuks enne kommenteerima asumist hoolega läbi mõelda, kuidas see mõjub inimesele, keda kommenteerime.
Arutada võiks seda, kuidas naised mängivad, mitte kuidas välja näevad
Näitena võib tuua Michelle Wie Westi, kes sattus leheveergudele mitte oma golfimängu, vaid selle pärast, et endine New Yorki linnapea Rudy Giuliani rääkis taskuhäälingus, kuidas temaga mängides paistis naise aluspesu.
See vestlus jätkus sotsiaalmeedias, kus kommenteerijad muutsid teema veelgi inetumaks. “Arutama peaks seda, kuidas naised mängivad, mitte seda, mida nad kannavad ja millised välja näevad!” kirjutas naine sotsiaalmeedias.
CBS Sportsi ajakirjanik Amanda Balionis sõnas, et kui avad sotsiaalmeedia ja sind kritiseeritakse selle üle, mida sa kannad või räägid, mõjutab see sind väga.
Ka Golf Channeli reporter Kira Dixon kinnitas, et niigi oled enda vastu kriitiline, kui vaatad end videotelt, aga veelgi keerulisemaks muudab tema elukutse see, kui kommenteerijad teda solvavad.
Dixonit, Balionist ja Wie Westi ühendab see, et nad teevad vaid oma tööd, kuid peavad rinda pistma sotsiaalmeediaga, mis ajab endast välja, häirib igapäevaelu ja teeb ka väga kurvaks. Paraku on sellised lood levinumad kui peaks.
Solvangud jätavad jälje
Eriti golfi mängivad naised on välja toonud, et nad tunnevad survet jätta endast teatud muljet. Kolleegidest meestel selliste asjadega pista ei tule. Kuid see jätab emotsionaalse ja psühholoogilise jälje.
“Sa võid saada tuhat toredat kommentaari, aga üks kommentaar hävitab lihtsalt kogu päeva,” tunnistas Wie West.
“Sa võid saada tuhat toredat kommentaari, aga üks kommentaar hävitab lihtsalt kogu päeva.”
Ta tõdeb, et armastab moodi ja ilusaid kostüüme, aga sotsiaalmeediasse pilte postitades seisab ta pidevalt vastamisi mõttega, mida teised inimesed sellest arvavad ja kuklas pistab hirm: mis siis, kui “skandaalne” kostüüm internetis kulutulena levib ja seda hakatakse naeruvääristama?
Võib ju küsida, et miks need naised siis sotsiaalmeedias on, kuid aru peab saama, et nende naisgolfarite jaoks pole sotsiaalmeedias kohalolu oodatud, vaid lausa kohustuslik. Eriti on see oluline sponsorite puhul, kes nõuavad teatud arvu postitusi. Seega sotsiaalmeedia kinnipanemine keeraks kinni ka rahakraanid, mida naised golfis edukuseks vajavad.
Tekst: Golf Digest, Merje Miller
*Artikkel ilmus ajakirja Golf 4/2021 numbris.
Golfiportaal on kõigile, kes peavad lugu kvaliteetsest vabast ajast, hindavad tervist ja sportlikku eluviisi, tahavad nautida kaunist loodust ning huvituvad golfist.