Kuidas taastada keha peale golfimängu?

Golfimäng, oma pidevas liikumises, on kasulikuks treeninguks nii üla- kui alakehale. Trenni lõpus saad aidata kehal taastuda erinevate meetodite abil. Lisaks tasakaalustatud toitumisele ja täisväärtuslikule unele, on mitmeid kasulikke talitusi. Artiklis on välja toonud erinevaid tegevusi, mille abil oma keha taastada.

Venitused

Väsinud ja tundlike lihaste venitamine pärast golfi on oluliseks osaks treeningust. Selle abil vabastab lihaspingeid ja suurendab nende paindlikkust. Spordivigastused on tõenäolisemad tekkima, kui lihased on kinni ja pinges. Venitusharjutused aitavad lihasvalu suuremas osas ära hoida ja laiendavad nende liikumisulatust. Venitamisega annad kehale märku, et trenn on läbi ning on aeg maha jahtuda.

Saun

Eestlased on saunarahvas. Saun on traditsiooniline viis puhkuseks ja lõõgastumiseks. Nii sobib ta hästi keha taastamiseks peale väsitavat golfimängu. Selle nauditava protsessiga vähendad lihasvalu ja suurendad keha vastupidavust. Saunas käimiseks on erinevaid põnevaid võimalusi. Nende seas näiteks tünnisaunad ja torusaunad, mida saad lihtsa vaevaga endale koju soetada. Sellised saunad sobivad kasutamiseks kasvõi aasta läbi – nii saad nautida kuuma leili või lõõgastavas kümblustünnis olla nii suvel kui ka talvel.

Lisaks sellele saad katsetada valiku saunadega spaades, spordiklubides ja hotellides ning leida oma lemmiku. Kuumas ruumis viibides laienevad veresooned, seeläbi paraneb vereringe ja langeb vererõhk. Saun puhastab organismi toksiinidest, kergendab meelt ning soodustab parema une teket. Ideaalne viis keha peale treeningut rahustada ja pingetest vabastada.

Massaaž

Võta golfimängust viimast ja lõpeta treening keha lõdvestamiseks massaažilaual. Pärast trenni on massaažil pakkuda mitmeid kasulikke hüvesid. Harjutusted võivad tekitada lihastes pingeid ja lihassõlmi. Massaaži käigus saavad kokkutõmbunud lihaskiud väljasirutatud ja toimub põletikuvastane reaktsioon. Selle abil kiirendad keha taastumist ja tunned täielikku lõõgastumist. Massaaže on erinevaid – klassikaline, tai, spordi-, kupu- või punktmassaaž. Peale golfimängu on sobilik valida spordimassaaž. See on loodud lihaste painduvuse ja keha vastupidavuse suurendamiseks, pingete vähendamiseks ja vigastuste vältimiseks. Soovi korral katseta ka teiste variantidega ning leia enda jaoks parim.

Jäävann

Jäävann on paljude sportlaste jaoks tavapärane osa taastumisprotsessist. Treenides võid põhjustada mikrokahjustusi lihastes, mis tekitavad paistetust ja valulikkust. Selle protsessi tulemusena muutuvad lihased tugevamaks ja kasvavad musklid. Lihasvalu efektiivseks leevendamiseks saab teha jäävanni. Selle käigus kitsenevad veresooned, väljuvad toksilised ained, aeglustub metaboolne aktiivsus ning väheneb turse. Jäävannist üles soojenemisel paraneb vereringe ning kiirendub keha taastumine. Soovituslik veetemperatuur jäävanniks on 12-15 kraadi, milles kogu keha 11-15 minutit hoida. Lisaks keha ergutamisele mõjub see äratavalt ka vaimule. Proovi seda varianti, kui tunned, et tahad pärast intensiivset golfimängu värskendavat väljakutset.

Vedeliku tarbimine ja toitained

Tähtis on varustada end vedelikuga ja rikastada keha vajalike toitainetega. Higistamisel väljuvad kehast koos vedelikuga soolad ja mineraalid. Oluline on pärast pingutust tasakaal taastada. Vedeliku joomine viib kehast välja kogunenud toksiinid. Toitained annavad vajalikke vitamiine ja mineraale, et parandada nahakudet. Tarbi vajadusest lähtuvalt toidulisandeid nagu proteiin, kreatiin ja aminohapped, mis aitavad toitumist tasakaalustada. Olenevalt sportlikest eesmärkidest leia endale sobiv dieet või palu abi toitumisnõustajalt. Oluline on, et tunneksid end oma kehas hästi ja tervena. Nii lähed järgimisele golfimängule vastu erksamana ja tugevamana ning saavutused on kergemad tulema.

VAATA GALERIID HANSAPOSTI SAUNADEST JA KÜMBLUSTÜNNIDEST!

 

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga