Paljudele Eesti golfaritele aastate jooksul golfitarkused selgeks teinud Rein Auväärt on Eesti PGA professionaalne golfiõpetaja ja treener EGCC-s. Ajakiri Golf palus temal kui golfiasjatundjal kommenteerida, mida peaks mängija golfiautot kasutades silmas pidama.
Kuna tegu on liiklusvahendiga, siis on esimene nõue, et sellega tuleb golfiväljakul liigelda ettenähtud radadel või suundadel ja mitte kihutada. Golfiauto pole selleks, et ennast välja elada. Väljakul ei tohi kiirustada. On väljakuid, kus golfiauto liikumisteed on ära näidatud. Juhul kui seda tehtud ei ole, siis ei tohi sõita lahtilöögi- ehk tiialasse, griinile ega selle lähedale, isegi mitte eelgriinile. Auto tuleb jätta griinist võimalikult kaugele, liikuma peab fairway’l ja mitte alati keskel, vältida madalaid kohti, kuhu võib vesi koguneda, sest kui äkiliselt gaasi anda, võivad rattad kohapeal ringi käima hakata ja see kahjustab golfiväljakut. Auto tuleb jätta tiiala lähedale; kui seal on asfalttee, siis asfaldile, kui pole, siis tiiala kõrvale. Kui löögid on tehtud, siis istuda autosse ja liikuda vaikselt edasi.
Samas ei tohi auto olla eeliseks, et eespool liikuvatest mängijatest mööda kihutada. Kui mõni meie mängija kasutab golfiautot, siis tuleb jälgida seda, et kui näiteks EGCC Stone Course’il on kolme raja läbimiseks ette nähtud 30 minutit, siis ei tähenda see, et rajad läbitakse autot kasutades 20 minutiga – eeskäijatele ei ole sobilik survet avaldada.
Golfiautode kasutajad on suures osas välismaalased. Ma arvan, et golfiautot peaks kasutama eelkõige need, kellel on probleeme liikumisega, sest golfis on jalgsi liikumine oluline ja see on tervislik nii südamele kui kogu kehale. Mina kasutan golfiautot siis, kui ma õpetan ning vaja on kiiresti jõuda ühest kohast teise ja see võib muidu võtta palju aega. Golfiauto on mul üksnes töövahend.
*Artikkel ilmus ajakirja Golf viimases numbris.
Golfiportaal on kõigile, kes peavad lugu kvaliteetsest vabast ajast, hindavad tervist ja sportlikku eluviisi, tahavad nautida kaunist loodust ning huvituvad golfist.