Golf Life Shopi juhatuse liige Katrin Tiitus avaldab, et golfipoe käibele mõjus koroonakriis küll positiivselt, ent ettevõttele tervikuna sugugi mitte. “Meie tegevus on viimastel aastatel jaotunud võrdselt golfikaupade jae- ja hulgimüügi, golfiturismi ja spordiinventaari projektimüügi vahel. Kaks viimast osakonda ei ole veel kriisist taastunud ja turismiosa jääb ilmselt veel pikalt põdema,” räägib ta.
Samas on golfikaupade müük Eestis, Lätis ja ka Leedus hüppeliselt kasvanud. “Kui veel märtsis oli seis üsna nutune, siis aprillist oleme liikunud pidevalt tõusulainel,” räägib ta 2020. aastal ja lisab, et tõenäoliselt on see tingitud sellest, et varakevadel kriisi ajal oli golf praktiliselt ainuke spordiala, mida võis harrastada.
Väljakutel olid klubihooned ja poed suletud. Golf Life Shop oli avatud, ent siiski lühendatud tööajaga. Lisandus ka palju uusi mängijaid ja paljud, kelle jaoks oli golf varjusurmas, alustasid uuesti. Samuti lisandus golfimängijate seltskonda palju tennisiste, kes oma ala harrastada ei saanud. “Väike tagasilöök oli meil siiski logotoodete müügi osas, kuna võistlusi jäi palju ära, need lükati edasi või toimusid need väiksemas mahus,” sõnab ta.
Füüsilise poe eeliseks on kauba nägemine ja nõu küsimine
Võrreldes 2019. aastaga olid müüginumbrid suuremad nii e-poes kui ka tavapoes. “Võrdlusmoment on adekvaatne siiski ainult tavapoe müüke vaadates, sest oma veebipoodi hakkasime promoma alles kriisi saabudes,” räägib ta, et 2019. aastal veebipoe arendusega praktiliselt ei tegeletudki ja oste oli vähe. “Tänaseks oleme tulemusega rahul, sest kaupu on tellitud peale Eesti näiteks Lätti, Leetu, Venemaale, Inglismaale, Soome, Rootsi ja Itaaliasse.”
Samas on ta tähele pannud, et kliendid, kes tulevad poodi konkreetset ostu sooritama, on eelnevalt veebis kodutöö ära teinud ja teavad täpselt, mida tahavad. “Veebipoe keskkonna arendusega tegeleme pidevalt edasi, sest hetkel veel arenguruumi on,” räägib ta ja tõdeb, et tavapoe eelis on siiski see, et kallimaid kaupu tullakse ikka kohapeale vaatama, kus saab kõike katsuda ja nõu küsida. Katrin Tiitus prognoosib, et käibes jääb domineerima siiski veel aastateks müük füüsilisest poest, mitte e-poest. “Eriti uued mängijad tulevad poest ostma mitte ainult kaupu, vaid ka otsima emotsioone ja saama nõu,” ütleb ta.
Golf Life Shopis on oluline koht nõustamisel. “Ka selles osas oleme proovinud end pidevalt parandada,” räägib Katrin Tiitus. “Näiteks pakkusime juba suve algul püsiklientidele välja võimaluse broneerida personaalne nõustamine ja ostuaeg kas enne tööpäeva algust või lõppu. Seda on kasutanud kliendid, kes soovivad soetada kogu komplekti uusi keppe ja need, kes soovivad nõustamist näiteks riietuse ja jalanõude osas või pered, kes soovivad uut varustust mitmele pereliikmele korraga.” Poes on sel puhul kohal vähemalt üks kompetentne töötaja, kes pühendub ainult nimetatud klientidele.
Tekst: Merje Miller
*Artikkel ilmus ajakirja Golf 3/2020 numbris.
Golfiportaal on kõigile, kes peavad lugu kvaliteetsest vabast ajast, hindavad tervist ja sportlikku eluviisi, tahavad nautida kaunist loodust ning huvituvad golfist.