Naised leiavad aina enam oma tee golfi juurde. Golfirajalt leiab ettevõtlikke ja eneseteadlikke naisi, kes teavad, mida nad väärt on. Nii leidsime Rae Golfi naistevõitluselt Womens Golf Special ka Marimo Fashion brändi esindajad, kes kutsusid meid ka Marimo VIP klientide suvisele šampanjaõhtule restoranis Mon Repos, kus tutvustati Marimo uut kapselkollektsiooni “The Art of Elegance”.
Marimo Fashion disainer Mariliis Pikkari ametis on olulist rolli mänginud tema lapsepõlv – kuna tema ema on rätsep, siis puutus ta õmblemisega kokku juba varases nooruses. “Emal oli kodus oma õmblustuba, kus meile lastena meeldis olla ja hiljem tekkis tal ka oma ettevõte selles valdkonnas. Nii ma hakkasin suviti koolivaheajal seal õmblema ja raha teenima. Mäletan, et algul õmbles ema kõigile lastele ise, kuid mingil hetkel ütles, et nüüd on aeg hakata ise endale õmblemist proovima,” meenutab ta ning keskkoolis hakkasid juba sõbrannad Mariliisi käest rõivaid tellima.
Tegelikult oli tal brändile välja mõeldud teine nimi, aga see oli maailmas juba olemas. “Õiget nime nuputasin ma tükk aega. Ülikoolis kasutasin moeshow’l taustaks üht lugu, mille nimi oli “Merumo” ja sealt tuli lõpuks brändi nime loogika – minu eesnimest Mari ja sõnast mood tuli Mo. Kokku siis Marimo,” räägib ta.
Ta sõnab, et teda kui disainerit inspireerivad kõige rohkem kliendid ning loodus. “Räägin palju lugu sellest, kuidas ühel talveõhtul läksin koju ja härmatis teel püüdis minu pilku,” räägib ta, kuidas ta sai inspiratsiooni Swarovski tikandite jaoks. Tihti tekib inspiratsioon ka vestlustest klientidega – tihti kliendid ei tea, mida otsivad ja vestluse käigus disaineriga arendatakse teemat edasi, kust tekibki see, mida vaja on.
Kümne aasta jooksul, mil Mariliis Pikkar disainerina tegutsenud on, on tema looming kõvasti edasi arenenud. “Kui ma alustasin, siis ma olin 25aastane, nüüd olen 35 ja mu väärtused on muutunud ning sellega seoses ka looming,” ütleb ta.
Uus kollektsioon The Art of Elegance edastab sõnumit, et elegantsi saab edasi anda ka lihtsamates ning mugavates toodetes. “Ma tahan ajatust, klassikat ja kvaliteeti. Ma tahan, et meie toodet saaks kanda reaalselt 10 aastat ja isegi rohkem,” toob disainer välja.
Teadlikud kliendid
Mariliis Pikkari sõnul on Marimo Fashioni kliendid üldjoontes väga teadlikud. “Nad väga valivad brände ning meie konkurents on maailmatasemel – täna konkureerime me Chaneli taoliste brändidega. Kliendid tunnevad materjali ja õmbluseid ning eksimisruumi ei ole,” selgitab ta.
Näiteks üks Marimo inglise püsiklient palus kollektsioonis õhukesest siidkrepist valmistatud toote endale teha Cady siidist, mis on üks kallimaid ja eksklusiivsemaid siide. “Meie toodete puhul on ta öelnud, et see kvaliteet pole võrreldav mitte ühegi kõrgmoe brändiga – meie tooted on seestpoolt täpselt sama kvaliteetsed kui väljastpoolt,” räägib disainer.
Ajatud lõiked ja mudelid
Marimo Fashioni klient Marina Roiland sattus Marimo Fashion Boutique’i, kui Marimo Fashion end Lydia hotellis Tartus esitles. “Mulle sobisid nende stiil ja kleidid,” meenutab ta, kuidas ta ostis oma esimese kleidi viis aastat tagasi.
Tema sõnul sobib Marimo Fashion eriti hästi enesekindlatele naistele ning tooted on ajatud. “Ma lähen hommikul tööle, lõuna ajal mingile vastuvõtule ja õhtul lähen teatrisse – lisan kleidile juurde ainult väikse aksessuaari ja see ongi täiuslik,” jagab ta nippe. Ka ei lähe kangad kortsu ja on hästi kantavad.
Marimo kangad on üldiselt pärit Itaaliast ja Inglismaalt. Voodrid tulevad enamasti Saksamaalt. “Minu eesmärgiks on luua pikalt kantavaid rõivaid. Minu käekiri ei ole disainilt selline, et vau, paneks Lady Gagale selga,” räägib disainer. “Algul oli minu mõtteviis kantavusest ehk meie miinus, kuna disainerilt oodatakse tavaliselt mingit vau-momenti, kuid täna ma tunnen, et modernses võtmes klassika on just meie eelis. Inimesed on praktilisemad ja mõtlevad jätkusuutlikult.”
Marimo põhilised kliendid on saavutusvajadusega inimesed – ettevõtete juhid, naisjuhid, tipptegijad. “Minu loomingut on näiteks kandnud ka proua president,” räägib disainer. “Kuigi minu jaoks on kõik kliendid võrdselt tähtsad. Ei ole vahet, mis on ta nimi või ametikoht. Ma soovin, et toode kaunistaks inimest ja klient oleks rahul ning tuleks alati tagasi.”
Kannustavad unistused
Mariliis tõdeb, et eks tegevusaastate jooksul on olnud emotsionaalsemaid hetki, kus mõtled, kas ikka tasub ja kas ikka jaksad. “Aga alati pärast raskeid hetki läheb kergemaks. Sellest saad muidugi aru alles siis, kui need paremad hetked on saabunud,” räägib ta. “Sellised pöördemomendid on enamasti olnud seotud sellega, et ettevõte on kasvamas ning on olnud vaja teha keerulisemaid otsuseid.” Toredaimateks hetkedeks peab ta seda, kui võttis oma esimese töötaja ning momenti, mil online-butiigi kaudu telliti esimene toode ookeani taha. Need on väärt meenutamist ning kõnelevad sellest, et ettevõte kasvab orgaaniliselt samm-sammult.
2021. aastal plaanib Marimo tulla kollektsioonidega välja tihemini. “Klassikaline ja ajatu stiil jääb, aga toome sisse veidi casualimat nooti,” räägib Mariliis. “Kollektsioonid on väiksemad, tooted kõik läbi mõeldud nii, et neid saab omavahel kombineerida, tulles välja iga 2-3 kuu tagant. Inimestel on siis tihedamini uut asja oodata.” Mõte on ka teha esimene naiste golfikleit.
Unistuseks on Mariliisil näha oma rõivaid Kate Middletoni seljas. “Tema on minu ammune väljavalitu ning usun, et ühel päeval see ka õnnestub, tuleb lihtsalt piisavalt kõvasti unistada,” on ta kindel.
Tekst: Liina Kumm, Merje Miller
*Artikkel ilmus ajakirja Golf 3/2020 numbris.
Golfiportaal on kõigile, kes peavad lugu kvaliteetsest vabast ajast, hindavad tervist ja sportlikku eluviisi, tahavad nautida kaunist loodust ning huvituvad golfist.