TÄISPIKK LUGU! Võimlemispall aitab vabaneda pingetest

0

Võimlemispalliga treenimine tugevdab lihaseid, parandab vastupidavust, paindlikkust ja tasakaalu organismis, vähendab väsimust ja lihasjäikust. Võimlemispalliga ja lamedal pinnal treenimise vahe on see, et võimlemispalliga on kasutuses rohkem muskleid. Need musklid muutuvad ajapikku tugevamaks.

Sobivaim võimlemispall on selline, millel istudes on puusad natuke kõrgemal kui põlved.

Kui pall lõhki läheb, siis on enamasti tegemist odava palliga, mis pole lõhkemiskindel. Uuemad pallid on reeglina lõhkemiskindlast materjalist (burst resistant) ja kokkupuutel terava esemega lõhki ei lähe, vaid tühjenevad aeglaselt. Võimlemispalli mõtles 1963. aastal välja Itaalia plastmassitootja Aquilino Cosani. Hiljem hakati seda kasutama raviotstarbel. Pall on populaarne jõusaalis sportlaste treeningutel. Samuti soovitatakse palle kontoritesse ja teadlikud tööandjad ostavad ise neid palle.

Mis juhtub, kui istuda päevast päeva puhkepausideta arvuti taga? Arvutiga töötades on inimesel staatiliselt koormatud kindlad lihasgrupid: õlavöötmelihased, lülisammast toetavad lihased, käsivarrelihased ja passiivses tegevuses jalalihased.

Seljalihased lõtvuvad istumise ajal, ainevahetus selgroogu toetavates lihastes nõrgeneb ja verevarustus on häiritud. Tekivad lihaspinged, mis koos lihasjõu vähenemisega põhjustavad halva rühi ja lihasdüsbalansi. Oht on kergesti selga vigastada, näiteks kummardades või äkilisi kehapöördeid tehes.

Soovitav on kasutada palli tooli asemel mitu korda päevas paarkümmend minutit korraga. Pallil olles hoiab inimene õiget rühti ja treenib samal ajal selja- ja kõhulihaseid. Püsib kõrge kontsentratsioonivõime – pareneb tähelepanu ja õppimisvõime.

Soovitav on kasutada palli tooli asemel mitu korda päevas paarkümmend minutit korraga.

Tuleb meeles pidada, et pall ei ole ergonoomilise tooli asendus, vaid on mõeldud ajutiseks keha sirutamiseks. Võimlemispall ei toeta alaselga ega käsi. Kui tunnete istudes ebamugavust, tuleb anda seljalihastele puhkust ja istuda kontoritoolil, mis toetab selga.

Ergoway komplektis on võimlemispall, pump ja harjutuste brošüür. Palju harjutusi leiab Youtube’ist. Palli saab näiteks asetada selja taha vastu seina ja teha sellega kükke.

*Artikkel ilmus ajakirja Golf 3/2018 numbris.

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga