TÄISPIKK LUGU! Mis paneb meid kiirustama?

0

Iga ajakirja GOLF rubriik, „Kuidas tervis?“, kannab alapealkirja. Eelmises numbris kirjeldasime, mis kaasneb ootamisega, seekord keskendume artiklites kiirustamisele.

Kui kiire tegutsemine on sulle omane iseloomujoon ja võimaldab sul tegutseda originaalselt, siis on see väga hea. Kui aga kiirustamine segab sinu tegutsemist, siis võid mõne tõeliselt originaalse „ämbriga“ hakkama saada.

Kiirustamisseisundis olles anname me sageli ka väga kiirelt vastuse – enne veel, kui teine jõuab oma küsimuse või lause lõpetada. Jääb mulje või püüame jätta muljet, et me juba teame, mida teine öelda tahtis. Kui keegi teine lõikab teie jutu kiirustades läbi, siis tasub kindlalt öelda: „Oota, luba ma räägin lõpuni” või „Palun kuula mind lõpuni”.

Millal ja mis paneb golfimängijat kiirustama? Hea oleks märgata, kas sind mõjutab see, kui eelmine flait on kaugel või pigem tagumised juba liiga lähedal? Või kas me üldse jälgime seda piisavalt?

Minul näiteks ununeb kiirustades tehnika, teen heal juhul ainult ühe proovilöögi, häiritud saab keskendumine. Eriti annab see tunda puttamisel, kus tasuks endale võtta piisavalt aega, sest august mitu korda mööda puttamine võtab aega veelgi rohkem.

Pidev kiirustamine on haigus, või harjumus, sest kiirustavatel inimestel on näiliselt alati mingi häda. See on spirituaalselt hävitava mõjuga meie tervisele ja heaolule, lisaks nõrgestab meie võimet pühendada kogu tähelepanu oma kõige lähedasematele pereliikmetele, ning takistab meil loomast sellist kogukonda, mida me kõik nii meeleheitlikult soovime.

Pidev kiirustamine on haigus, või harjumus, sest kiirustavatel inimestel on näiliselt alati mingi häda.

Kuna kiirustamisega on seotud tunne, nagu oleks pidev ajapuudus, siis just aja planeerimisest on abi. Mida efektiivsemalt sa oma aega kasutad, seda rohkem on aega erinevate ülesannete jaoks. Õige ajaplaneerimise abil suureneb märgatavalt võimalus rohkem teenida, rohkem jääb aega eraeluks ja vaimseks arenguks. Eduka ajaplaneerimise võti peitub enda prioriteetide seadmises, endale igapäevase kalendri ja tegevusplaani koostamises.

Eduka ajaplaneerimise võti peitub enda prioriteetide seadmises, endale igapäevase kalendri ja tegevusplaani koostamises.

Minu hommikud ilma kiirustamiseta:

1. Vii sisse harjumus: hommik algab õhtul!

Mõtle läbi ja tee ettevalmistused järgmiseks päevaks juba õhtul ära. Pane kirja oma mänguringi aeg ja pane valmis oma golfiasjad! Ja palun ära unusta arvestada ka oma pereliikmete vajadustega järgmiseks päevaks.

2. Liikumine tõmbab päeva käima!

Varahommikune golfiring on parim algus päevale.

3. Telefoni ja arvuti lülitame sisse siis kui algab tööpäev!

Luba endale rahulikku ärkamist, söömist, suhtlemist pereliikmetega. Telefon ja arvuti lülita sisse alles siis, kui tööpäev on alanud. Ära kasuta telefoni, kui oled golfi mängimas. Meie ise saame luua endi ümber sellise suhtlemise, kus keegi võib küll meile vastata: “Mul on kohutavalt kiire,” aga meie võime omakorda vastu öelda: “Ma tean ja mõistan sind. Meil kõigil on kiire. Kuid mina tahan teada, kuidas sul tegelikult läheb ja millesse usud!”

Rahulikke golfiringe soovides, Pille Teearu, psühhoterapeut ja nõustaja.
Katkendid on toodud raamatust: „Tunneme tundeid.”

*Artikkel ilmus ajakirja Golf 1/2019 numbris.

Autor: Pille Teearu

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga