TÄISPIKK LUGU! Kolm soovitust Tiit Trofimovilt, kuidas tulla toime ootamisega

0

Tiit Trofimov on sisekujundaja, ettevõtja, Osho meditatsioonide juhendaja, joogaõpetaja ja sidekoemassaaži terapeut. Viimased kümmekond aastat on Tiit tegelenud teadliku enesearenguga.

„Olen õppinud ja praktiseerinud erinevaid Osho meditatsioone ja käinud kogemas meditatsioone Osho Rahvusvahelises Meditatsioonikeskuses Punes. Olen läbinud lugematul hulgal enesearenguja meditatsioonikursuseid ning praktiseerin igapäevaselt nii joogat kui ka meditatsioone,“ ütleb Tiit ise.

Kuidas sulle tundub, kuidas inimene tuleb tänapäeval toime ootamisega?

Ma arvan, et ootamine on inimese jaoks tänases kiires elutempos üks kõige raskemaid asju, sest nii suur ärevus on inimestes tänu sellele, et elutempo on nii kiireks läinud mobiilse maailma ja interneti tõttu. Eesti eriti on selline väike riik, kus kõik toimub kaks korda kiiremini kui mujal. Kui mujal maailmas võtad aega ühest punktist teise sõitmiseks, siis Eestis on ühtepidi ülimugav, et kõik on nii lähedal ja jõuad päeva jooksul palju rohkem asju teha, aga nii golfimäng kui ka kõik muu aja mahavõtmine võiks hetkeks seda kehalist ärevust kindlasti rohkem tasakaalu tuua. Golfimängijale ei ole võõras ootamine. Oskaksid sa öelda kolm mediteerimisnippi, millega ooteaega sisustada saaks?

Esiteks soovitan natuke keha läbi raputada. Lihtsalt raputage keha maksimaalselt 2-3 minutit. See raputab löögieelse stressi maha ja annab sellise mõnusa puhta olemise enne hingamist ja visualiseerimist.

Teiseks üks kõige põhilisemaid nippe on see, et sellel ajal, kui üks mängijatest valmistub lööma, leiab teine endas rahuliku hingamise ja hakkab hingama nina kaudu sisse, suu kaudu välja. Proovib lugeda numbreid, kui palju hingab sisse ja kui palju välja. Hea oleks, kui kõht liiguks samal ajal. See toob tagasi keskmesse, toob tagasi kohalolekutunde ja läbi kohalolu on keskendumisvõime alati kõige parem.

Kolmandaks saate teha seda, et sulgete silmad ja hakkate visualiseerima lööki sellest momendist peale, kui paigaldate palli tiile, kuni momendini, kui pall veereb auku. Visualiseerite seda, kuidas löök õnnestub, kuidas pall lendab, mitme löögiga palli auku lööte. Mida selgemalt raja läbimise enda jaoks läbi mõtlete, seda kindlamalt pall täpselt niimoodi auku jõuabki.

*Artikkel ilmus ajakirja Golf 4/2018 numbris.

Autor: Pille Teearu

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga