Süüa võib kõike, kuid oluline on kogus!

0

Süüa võib kõike, kuid oluline on kogusHea tervise nimel on vajalik süüa päevas kolm põhitoidukorda ning lisaks kaks vahepala. Kuna inimene on kõigesööja, tähendab see, et oleme loodud ja evolutsiooniliselt kohanenud sööma erinevaid toite. Iga suutäis võiks sisaldada erinevaid vajalikke toitaineid. Ainult üheskoos on nende mõju just selline nagu vaja. Toit peab olema mitte ainult maitsev, vaid ka värviline ning jätma mõnusalt kerge tunde nii, et keha on rahulolev, kuna ei tunne millestki puudust. Selle tagab toiduvaliku mitmekülgsus, mis tähendab valikuid erinevatest toidugruppidest ja omakorda valikuid toidugruppide sees.

Teraviljatooted, köögiviljad, puuviljad ja marjad

Meie igapäevaseks tegevuseks tuleb suurem osa energiat süsivesikutest.

Vaheldusrikkuse tagamiseks söö näiteks:
• 2-3 viilu täisteraleiba või sepikut igapäevaselt;
• täisteraputru kord päevas;
• kartulit 3-4 korda nädalas;
• täisteramakarone või tumedat riisi 1-2 korda nädalas.

Vaheta ja vali erinevat värvi puu- ja köögivilju. Iga päev vali 5 erinevat värvi!

Loe edasi ajakirjast Golf!

Tekst: Anne Piirsalu

Telli ajakiri SIIT!
Fingler asub SIIN!

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga