Saartelennuliinid
Peruquois

Otepää golfikeskuses tegutsev restoran Mr Jakob pälvis Valgamaa ettevõtlusauhind 2014 tunnustuse „Parim uustulnuk“

0

Jakobi kutid1Oktoobrikuu algus oli üle-eestiliselt pühendatud ettevõtlusega seotud küsimustele, mis puhul korraldati nii üldisi kui ka maakondlikke ettevõtluspäevi. Programmid, mille käigus selgitati välja muuhulgas meie parimad ettevõtlusmaastikul, olid täis foorumeid, seminare, konverentse jm seesarnast ning kulmineerusid kõikjal auhindade ja tunnustuste jagamisega.

Nii viidi läbi ka Valgamaa ettevõtjate ning nominentide tunnustamistseremoonia, kus tunnustuse „Parim uustulnuk“ sai sel korral Otepää golfikeskuses tegutsev Naudingumaitse OÜ restoran Mr Jakob, kes vaid aastase tegutsemisperioodi järel on rebinud end Eestimaa restoranide TOP 50 sekka! Arvesse võttes toitlustusettevõtete vahel käivat kohati hullumeelselt tihedat konkurentsi, kus on raske juba millegi originaalsega esineda, saab küll öelda, et see uustulnuk on tõsine üllataja ning seega oma tunnustuse auga välja teeninud.

Otepää golfikeskuses tegutsev restoran Mr Jakob pälvis Valgamaa ettevõtlusauhind 2014 tunnustuse „Parim uustulnuk“Esmapilgul võib tekkida küsimus, kuidas õnnestus tuiksoonest eemale jääval restol sedasi lennukat edu saavutada, aga lähemal süvenemisel selgub, et lisaks golfiüritustel osalejate toitlustamisele korraldatakse restoranikompleksis kõikvõimalikke üritusi, s.h pulmi ja muid tähtpäevi. Lisaks korraldatakse koolitusi ja ümarlaudu.

Restorani À la carte menüüs on segatud Vahemere ja Põhjala köögid. Samuti ei puudu huvitavad eripakkumised hooajaliselt värskest toorainest valmistatud toitudele ning mõistagi toetab maitsenaudinguid suurepärane joogikaart. Aga mis veel eriti märkimist väärib, on fakt, et toitude valmistamisel eelistatakse kodumaist toorainet, millega on võetud missiooniks igati tänuväärne kohalike tootjate toetamine.

Otepää golfikeskuses tegutsev restoran Mr Jakob pälvis Valgamaa ettevõtlusauhind 2014 tunnustuse „Parim uustulnuk“4Lisaks rikkalikule menüüle leidis tunnustamisel rõhutamist tipptasemel teeninduskultuur. „Meie rõõmsameelne personal hoolitseb selle eest, et iga Teie poolt esitatud tellimus saab teostatud ülima hoolsuse ja pühendumisega. Juhindume teadmisest, et ainult parim on piisavalt hea,“ tutvustab end restoran ka ise ning lisab: „Restoran Mr Jakob on ideaalne koht, kus tähistada isiklikke tähtpäevi, korraldada pidusid ning võõrustada oma külalisi.“

Mr Jakobi käekäigust oli nõus mõttekilde jagama restorani juhataja Karina Peterson.

Kas vastab tõele info, et restoran Mr Jakob on ellu kutsutud kahe noore peakoka koostöös? 

Vastab täielikult tõele. Köögis jagavad maid kaks peakokka – Jorma Riivald ja Maanu Tafenau. Lisaks ühistele vaadetele toidu osas seob neid ka väga pikaajaline sõprus ning need kaks on kui sukk ja saabas – üks ei ole päris „see“ ilma teiseta.

On ju üldteada selline kulunud klišee, et kaks kokka ühte kööki ei mahu. Kuidas Teie sellele olukorrale vaatate? 

Kindlasti mahub sinna kaks ning enamgi, sest köök on teatavasti kummist ruum, kuhu mahub terve omaette üllatusi täis maailm. Loomulikult tuleb ette ka väikeseid sõnavahetusi, kuid vahepeal on sellised „arutelud“ vajalikud. Vaidlused on edasiviiv jõud. Lisaks on ühel kokal väga keeruline kõigega toime tulla – tööjaotus peab olema kindlalt paigas, siis sujub ka koostöö.

Otepää golfikeskuses tegutsev restoran Mr Jakob pälvis Valgamaa ettevõtlusauhind 2014 tunnustuse „Parim uustulnuk“5Millest restorani pidamise idee alguse sai? Oli see pikem kavatsus või tuli võimalus kätte ootamatult, millest lihtsalt tuli haarata? Miks või mille nimel seda teete – kutsumus või puhas äri?

Ikka soovist teha asju omamoodi, vastutada oma tegude ja otsuste eest, rõõmustada heade tulemuste üle teadvalt, et oled andnud endast palju ning et kliendil oleks rõõm tagasi tulla. Elus juhtuvad kõige paremad asjad ikka siis, kui neid kõige vähem ootad. Ja suurepärastest võimalustest peab julgema kõvasti kinni hakata. Toidumaailmas ei ole kireta võimalik ellu jääda, seega võib küll kindlalt väita, et toiduelamuste pakkumine on meie peakokkade kustumus ning eluviis.

Kui hakata uurima, kui tihedalt on Eesti toitlustusettevõtete poolest kaardistatud, siis kas restoraniäri ei tundunud pisut hirmutav mõte? Mis on Mr Jakobi võtmesõnadeks ja miks peaks inimene tahtma just teie juurde tulla?

Hirmudest tuleb üle saada. Kui leida oma tegevustele kindel visioon ning eesmärk, siis ei ole midagi karta. Loomulikult ei saa „pea pilvedes“ unistama jääda, kuna nii võib komistada ja hoopis ninali kukkuda.
Meie eelis on kindlasti rahu ja vaikus, looduse lähedus, puhas õhk ning kaunis vaade. Tänapäeva kiires maailmas on selline rahulik paik hea toiduga suurepärane võimalus end hetkeks välja lülitada. Jakobis on ka tassikest kohvi võimalik pikalt nautida ilma, et peaks pidevalt kuhugi kiirustama. Meie õnneks on selliseid toredaid inimesi üha rohkem, kes oskavad aja kulgu nautida.

Otepää golfikeskuses tegutsev restoran Mr Jakob pälvis Valgamaa ettevõtlusauhind 2014 tunnustuse „Parim uustulnuk“3Milline on firmaroog? 

Meie trumbiks on kindlasti liharoad. Jorma ja Maanu on aastate jooksul võitnud erinevaid auhindu BBQ ning grillimise alal, oma oskusi, teadmisi ning eelkõige kogemusi jagavad nad lahkelt ka restorani külastajale. Küllap on mõnigi golfar suve jooksul Jakobi ees tossavaid suitsuahjusid märganud… Praeguseks võib küll kindlalt väita, et meie firmaroog on „Sõstrasuitsus küpsetatud Nuustaku notsu ribi“, mille tooraineks kohalik värske sealiha Otepää omalt tootjalt „Otepää Oskarilt“. Püüame võimalikult palju kasutada kohalikku toorainet, et tulemus oleks võimalikult värske ning kvaliteetne. Õnneks on Eestis nüüdseks juba piisavalt tootjaid, kes suudavad tagada kvaliteetset kaupa.
Alati on kiidetud meie rikkalikult kaetud peolaudu, mis on kaunistatud vastavalt hooajale või peo iseloomule. Püüame leida iga kliendi puhul midagi vaid temale omast või meelepärast ning oma nägemust lauakaunistustega edasi anda.

Kes on restorani sisekujunduse teinud? Mida seejuures taotlesite?

Jakobi sisu on kujunenud meie meeskonna koostöös. Restoranist võib igal sammul leida esemeid, mis pärinevad kellegi vanavanematelt või lapsepõlvest. Enamus esemeid ongi isiklikud, mõned  kingitud heade sõprade poolt. Eriti uhked oleme oma retrohõngulise joogipudelite kogu üle, kus nii mõneski pudelis sees originaal.
Meie taotluseks oli võimalikult koduse ja hubase olustiku loomine. Oluline on, et igas vanuses inimene leiaks siit midagi enda jaoks – vanematele toovad mõned esemed meelde kauneid mälestusi, noorematel on kindlasti avastamisrõõmu. Kindel koht on pere pisematelgi, sest nende jaoks on kujunenud omaette mängukoobas suure hulga leludega. Loomulikult on meie jaoks oluline ka osakese ajaloo säilitamine, mistõttu kõik sisekujunduses kasutatud esemed räägivad oma lugu.

Visioonist või plaanidest, mis silme ees terendavad …

Kõige suurem eesmärk meie jaoks on kliendi rahulolu. Rahuloleva kliendi tänu on suurim tunnustus. Püüame kindlasti jätkata kohaliku tooraine eelistamist ning arendada veelgi enam koostööd kohalike ettevõtjatega – koostöö on võimalik, kui selle nimel tegutsetakse.
Kindlasti on meie jaoks oluline tunnustus, seega teeme kõik endast oleneva, et oleksime meile juba omistatud tunnustuste väärilised ning loodame, et saame järgnevatelgi aastatel oma tegevuse üle uhkust tunda.

Otepää golfikeskuses tegutsev restoran Mr Jakob pälvis Valgamaa ettevõtlusauhind 2014 tunnustuse „Parim uustulnuk“2Restoraniäri on üsna õhukese marginaaliga, kuidas hindate oma äri jätkusuutlikkust? 

Kui ettevõte suudab hoida head taset, ei tee järeleandmisi pakutava toidu kvaliteedis, suudab motiveerida oma meeskonda ühise eesmärgi nimel pingutama ning oskab arendada oma tugevusi, siis on võimalik kenasti toimetada. Kui peakokkadel on motivatsiooni ning uuenduslikke ideid, siis on ettevõte kindlasti edukas.
 
Milline on klientuur?

Peamiselt on meie restorani klientideks inimesed, kes soovivad nautida head toitu kaunis keskkonnas. Golfimängijad moodustavad loomulikult omaette grupi. Oleme siiani toitlustanud enamikku suurematest golfivõistlustest ning loodame seda teha ka edaspidi. Samuti on praeguseks meie juures paari pandud või pulmapidu pidanud mitmed imelised pruutpaarid. Püüame igale kliendile läheneda isiklikult, arvestades konkreetse sündmuse iseloomu, kliendi soove ning eelistusi.

On teada, et golfimäng eeldab vastavalt kas härrasmehelikku või daamilikku käitumist ning etikett on selles maailmas au sees hoitud. Kas see asjaolu mingil moel restorani olustikus ka esile tuleb?

Võin ausalt öelda, et valdav osa restorani külastajatest on härrasmehed ning daamid. Ei tahaks isegi vahet teha. Golfireeglid jäävad ikka väljakule, restoran on lõõgastumiseks ning eks golfimängijad on väljaspool 18 rada samasugused toredad kliendid. Seda võib küll rõõmuga öelda, et oleme Otepää golfarite poolt omaks tunnistatud ning vahel on oma asjade jagamine teistega üsna raske.
 
Kas tasuta lõunaid on olemas? 

Tahaksin väga loota, et on, kuid eesmärgid tasuta lõuna pakkumiseks peavad olema ausad ning läbipaistvad. Tagamõtteta “tasuta“ lõunaid tuleb kahjuks harva ette – seda enam peaksime neid väärtustama.
 
Mis on edu valem?

Julgus unistada, tugev visioon, kokkuhoidev meeskond, koostöö teiste organisatsioonidega ning hea läbisaamine konkurentidega. Tubli kogus annet oma erialal on samuti vajalik, ei tohi kiiresti alla anda ning eesmärki silmist lasta. Ja usku, et oled kellelegi vajalik, peab hoidma.

Usutles Erika Räpp 

Jaga