Kuidas meelitada enda juurde kosutav uni?

0

Elust aitab täiega mõnu tunda see, kui kõik on tasakaalus, sealhulgas sportimine ja taastumine, hea uni. Aga küllap golfarid juba teavad seda, sest golf pole lihtsalt sport, sellega kaasneb värskes õhus liigutamine, mis iseenesest on juba hea une garantii.

Inimeste harjumused muutuvad ajas. Kui veel pool sajandit tagasi magas iga kümnes inimene vähem kui kuus tundi ööpäevas, siis nüüd istuvad juba pooled inimesed kaua üleval. Paljud teevad ületunnitööd, aga üheks süüdlaseks on ka meelelahutus, mis voolab meie juurde teleritest, arvutitest ja nutiseadmetest. Vaatan veel selle filmi ära, mängin selle mängu lõpuni, on enamik meist mõelnud. Ja nii need tunnid kaovad.

Kui unepuudus muutub krooniliseks, kujutab see meie tervisele tõsist ohtu. Keha ei jõua taastuda ning ärkveloleku aeg muutub stressirohkeks. Kui magame öösel ainult kuus või vähem tundi, vähenevad meie füüsilised võimed kuni kolmandiku võrra. Vaimsed võimed võivad isegi rohkem kannatada, aga seda on raskem mõõta. Kes ei maga und täis, võib tõenäolisemalt haigestuda, eriti ohustavad sellised rängad haigused nagu vähk ja infarkt, aga ka depressioon, diabeet, ülekaalulisus ja Alzheimeri tõbi.

Unepuudus suurendab isegi enneaegse surma ohtu, kuna pooleldi magamata inimene võib kergemini rooli taga tukkuma jääda ja avariisse sattuda. Statistika ütleb, et kui olete öösel maganud ainult neli tundi, on tõenäosus avariisse sattuda üle kümne korra suurem kui väljapuhanud inimesel.

Vähene uni mõjutab väga otselt meie füüsilisi ja vaimseid võimeid, valmisolekut teha head tööd, suhelda pere, sõprade ja kolleegidega – lühidalt öeldes hakkab piinama energiapuudus. Isegi armatsemissoov võib kaduda, sest keha ja vaim on kurnatud.

Hea une tagamiseks on palju nippe. Nagu öeldud, aitab õndsale uinumisele palju kaasa liikumine värskes õhus. Pärast seda on õhtul õigel ajal magamajäämine maailma loomulikuim tegevus. Enne uinumist lammaste lugemise võiks asendada mõne joogahingamisega, mis toob kehasse rahu.

Hea uni eeldab muidugi ka mugavat magamisaset, keha toetavat madratsit ja patja, parajalt suurt ja sooja tekki, nagu pakub magamistoatoodete bränd Dormeo, kes keskendub justnimelt iga magaja spetsiifilistele vajadustele.

Kampaania, mis otsib professionaalseid magajaid!

Magamistoatoodete bränd Dormeo palkab 15. märtsil tähistatavaks rahvusvaheliseks unepäevaks enda poodidesse professionaalse magaja.

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga