Golfimängija jaoks on lihaste üldtreening vajalik osa

0

Kas sina juba teadsid, et on võimalik lihaseid uut moodi treenida? Golfimängija jaoks on lihaste üldtreening vajalik osa, et suurendada vastupidavust. Eriti talvisel ajal, kui golfiringe ei saa õues teha, on vaja leida võimalusi treenimiseks ja EMS on üks uuenduslikumaid nendest. Täheühend „EMS“ tähistab elektromüostimulatsiooni ehk lihaste stimuleerimist elektriimpulssidega, mille võimsus ja sagedus on kontrollitud. Oluline on veel märkida, et tänu elektroodide suurele pindalale saab treeningu lihastele korraga üle kogu keha, mitte gruppide kaupa, nagu klassikalise jõutreeningu puhul.

Peale populaarset golfivõistlust naistele Niitväljal, “Sõbrannad by Mammograaf”, saime tutvustuse EMS aparaadi kohta ja selline treening tundus eelkõige oma uudsuse tõttu huvipakkuv. Enely Sarapuu, kes on ka ainuke litsentseeritud EMS treener Eestis, selgitas: „Treeningu läbiviimisel me järgmine Saksa ülikoolide teadlaste soovitusi turvalise treeningu osas. Impulss peaks olema võimalikult tugev, nii saavad koormuse ka lihaste sügavamad kihid, mis muidu tähelepanuta jäävad. Niimoodi aktiveeritakse lihased läbi närvikanalite, signaal antakse ajule ja järgneb lihase pingutamine. Seade annab käskluse pingutada lihast ja aju jaoks pole vahet, et signaal tuleb seadmest. Programmi eeliseks on, et on kaasatud ka kõik väikesed lihaskiud, ning lõpuks õpid kasutama ja tajuma kogu oma keha.“

Kuidas see protsess siis minu jaoks välja nägi? Trenniriided selga, nende peale spetsiaalne vest, millel juhtmed ja andurid küljes. Esimene seanss toimus lamades massaažilaual, sellel ajal saadeti lihastesse elektrilisi impulsse. Alguses need impulsid natuke ehmatasid, kuid hiljem keha harjus ja kuidagi juba teadsid ja aimasid, kui uus impulss tuli, või treener tugevust juurde keeras. Mugavast pikutamisest sai sisukas vestlus ja treening.

Järgmisel korral sain hoopis teistsuguse kogemuse. Sellel päeval oli õues väga lämbe, sooja 30+ ja õhus oli tajuda äikese ootust. Olin just kiirustanud trenni peale golfimängu. Aparaadi all oli mu golfist väsinud keha ülitundlik ja seekord tugevamaid signaale ei talunudki ja sellega tuli arvestada. Sellel päeval oleks olnud vajalik enne mõned tunnid oodata, puhata ja alles siis EMS treening teha.

Samas neile, kelle jaoks lamamine tundub liiga lihtne, on võimalus ise samal ajal ka  võimlemisharjutusi kaasa teha. Sama aparaat ja vest seljas, alguses soojenduseks trenažööril käimine. Järgmiseks kükid, väljaasted, igasugused erinevad sirutamised, kehapöörded. Kui seadmest tuleb impulss, siis pingutad ise ka lihast. Selline seanss on ajaliselt lühem, kuid koormus lõpuks oli märgatavalt suurem. Nii et, kui sa elad kiiret elu, siis saad vaid 20 minutiga trenni tehtud!

Mis muutus minus?

  • Peale treeninguid jäi sisse vajadus hoida selg sirge, ehk eelkõige paranes rüht.
  • Kuna mul oli hiljuti käel luumurd, siis ka käe liikumine randmest polnud enam valus, kuigi otseselt sinna impulssi ei antud, aktiveeris ja mõjutas see ikkagi kogu keha.
  • Paar päeva olid kõik lihased veel mõnusalt valusad ja uhke oli tunda, et on trenni tehtud.

Pille Teearu 

EMSi tulemuslikkust kinnitavad ka sajad teadusuuringud. Kui soovid nendega tutvuda, siis rohkem infot saad SIIT

Kui soovid, et ajakiri Golf jõuaks ka Sinu postkasti, telli ajakiri SIIT!

Jaga