Kevin Rääbis
Luxlimu
Ajakiri Golf ilmateade
Ajakiri Golf Telli ajakiri

5 nippi, kuidas loobuda suitsetamisest

0
Foto: Paul Meiesaar

Foto: Paul Meiesaar

Suitsetamine lühendab eluiga keskmiselt 12-15 aasta võrra ning on tõhususelt teine viis nahka kahjustada. Maailma Tervishoiuorganisatsiooni väitel tekitab tubakas kergemini sõltuvust kui heroiin, kokaiin, alkohol, kofeiin ja marihuaana. See tähendab, et on aeg lõpetada.

Toome teieni 5 nippi, kuidas suitsetamisest loomubist alustada.

1. Hari ennast 

Kui palju sa tegelikult suitsetamise kahjulikkusest tead? Uuringud leiavad, et kuni sa ei tea kõige halvemat, on mahajätmine väga vähe tõenäoline. Mine internetti ja uuri kohe järele, milline mõju sinu tervisele on suitsetamisel päriselt.

2. Kunagi pole liiga hilja

Kümneid aastaid suitsetajastaaži ei tee mahajätmist raskemaks ega vähenda saadavat kasu. Suitsetamise mahajätmine isegi pärast 65. eluaastat toob tervisele märkimisväärset kasu ning pikendab eluiga. Suitsetamisest loobumiseks pole kunagi liiga hilja.

3. Koosta kava 

Esimene samm suitsetamisest loobumisel on otsustada, et tahad maha jätta ja mitte lihtsalt suitsetamist vähendada. Päeviku pidamine võib aidata. Loetle päevikusse põhjusi mahajätmiseks ja selgitusi, miks see pole seni toimunud. Kirjuta üles positiivsed asjad, mis sellest igapäevaselt sinu elus võib muutuda. Olgu see esialgu kasvõi ebameeldiv lõhn, mis sind suitsetades saadab ja ebameeldivust tekitab. Pane tähele muutusi ja alternatiivseid viise stressiga toimetulemiseks. Ja lõpuks pane paika kuupäev, millal plaanid lõplikult lõpetada.

4. Vajad sõpru 

Otsi toetust perekonnalt, sõpradelt ja töökaaslastelt. Palu neil saata endale toetavaid kirju ja sõnumeid. Palu neil olla sellel perioodil sulle toeks, et aidata kiusatusele vastu panna. On palju kergem lõpetada, kui sõber sind toetab.

5. Vältimisstrateegiad 

Tihti on abi suitsetamise, suhtlemise ja alkoholi vaheliste seoste läbilõikamisest. Planeeri suhtlemist mittesuitsetavate sõpradega ja käi kohades, kus ei suitsetata. Ära võta alkoholi suitsetamisest loobumise hetkest vähemalt kaks kuud, nii on kergem vastu pidada.

Suitsetamisest loobumine, tervislikult toitumine, regulaarne treening ja joomisega piiri pidamine on parim kingitus, mida enda tervisele kohe teha saad. Miks seda siis mitte teha?

Jaga